Typy požadavků:
- Objednávky (návod)
- Objednávka do zásobování
- Objednávka do knihovny
- Objednávka na vývojové dílny
- Majetek (návod)
- Převod majetku
- Vyřazení majetku
- E-formuláře
Nastavení požadavků
- Převedení požadavku na jiného zaměstnance
- Nastavení sledujícího požadavku
- Zrušení nebo editace požadavku odeslaného ke schválení
- Schvalování požadavků
- Přehled všech požadavků
Převedení požadavku na jiného zaměstnance
V Albíně lze vytvořit požadavek i za jiného zaměstnance. Při tvorbě objednávky místo odeslání Ke schválení, klikněte na "Editace vlastníka požadavku", vyberte jméno zaměstnance a požadavek se automaticky odešle zaměstnanci (dostane informační e-mail) a uloží se mu do seznamu "požadavků zaměstnance" ve stavu "uložen".
Na Nástěnce Albíny je zobrazen jako "Rozpracovaný požadavek". Tam si jej otevře a buď rovnou odešle ke schválení nebo jej může editovat a pak odeslat.
Když za někoho vytváříte požadavek, tak nemusíte mít přístup k jeho grantům. Stačí v políčku "Grant" vybrat "Nezvolen" a ten komu požadavek přepošlete si grant před odesláním ke schválení doplní. Pokud by "Nezvolen" nezměnil, systém jej sám upozorní, že není grant vyplněn.
Odesílatele požadavku lze také změnit v detailu požadavku.
Nastavení sledujícího požadavku
V detailu jakéhokoliv vytvořeného požadavku můžete přidat jeho sledujícího.
Postup:
- v Požadavcích - Požadavky zaměstnance - otevřete detail požadavku
- v pravém horním rohu klikněte na tlačítko pro editaci
- vyberte zaměstnance, který může požadavek sledovat a Potvrďte
Sledujícímu zaměstnanci se tento požadavek zobrazí v části "Požadavky zaměstnance" a bude uložen pod jménem zaměstnance, který jej vytvořil.
Sledující nemůže do požadavku nijak zasahovat, může pouze sledovat jeho stav, zobrazit si nebo stáhnout přílohy a exportovat požadavek do PDF.
Sledující požadavku je automaticky vyplněn, pokud byl na Vás požadavek jiným zaměstnancem převeden. I tak lze toto jméno změnit a nastavit jiného zaměstnance jako sledujícího.
Zrušení nebo editace požadavku odeslaného ke schválení
V seznamu požadavků zaměstnance otevřeme požadavek ve stavu "Ke schválení" a klikneme na Uložit pro úpravy.
Poté se automaticky stav požadavku změní ze Ke schválení na stav Uloženo. Můžeme jej rovnou Editovat a odeslat znovu Ke schválení nebo Smazat.
Schvalování požadavků
Na úvodní stránce vidíme počet požadavků čekajících na vyjádření (tzn. schválení, vrácení, zamítnutí). Buď je můžeme rovnou schválit/vrátit/zamítnout nebo si je Skrýt a vyjádřit se později. Skryté požadavky nalezneme v seznamu požadavků.
Do seznamu požadavků se dostaneme přímo na úvodní stránce kliknutím na okno Požadavky, které mám schválit nebo také přes Požadavky -> Zobrazení požadavku -> K mému vyjádření.
Poté rozklikneme konkrétní požadavek, můžeme doplnit Komentář a požadavek Schválíme, Vrátíme nebo Zamítneme.
Přehled všech požadavků
Všechny požadavky v procesu (rozpracované, odeslané ke schválení, zamítnuté, vrácené) vidíme na úvodní stránce Albíny.
Seznam všech požadavků zaměstnance (a podřízených zaměstnanců) uvidíme v záložce Požadavky - Zobrazení požadavku - Požadavky zaměstnance.
Pokud zaškrtneme pole "vč. archivních", zobrazí se všechny požadavky včetně smazaných (zrušených).