1) Spuštění modulu


         V Menu klikneme na záložku Zásobování a po rozbalení výběru zvolíme Skladová evidence. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 


2) Skladová Evidence + záložka Přehled dokladů


↓  Po kliknutí se nám otevře na hlavní ploše následující okno. ↓  

První krok, který potřebujeme udělat:

1) Nastavit správný sklad, zde nastavujeme u bodu [A1]. Následně pomocí zaškrtávátka jen nenulové zobrazíme skladovou nabídku pouze s položkami, které máme skladem.


Následně vidíme v levé části list položek. Tento list má více sloupců a můžeme se v něm posouvat do stran a tím zjišťovat další potřebné informace o entitě. U Bodu [A3] můžeme pomocí rozbalovátka, zobrazit více informací.                     --značka [+] 


Pro snadné vyhledávání máme u bodu [A2] možnost vyhledat mezi skladovými položkami pro rychlejší určení dalších informací.


V horní liště skladové evidence máme možnost kliknout na tlačítko Zjistit k vytištění [A4], které nám vrátí nazpět doklady, které jsou určené k tisku a Smazání prázdných dokladů [A5] nám následně maže doklady, které mají nulovou hodnotu.                                                                                                                                                         -- nemají přiřazené své číslo, tedy číslo výdejky = 0


Lišta [A6] nám umožňuje přepínat mezi Přehled dokladů, Výdej, Příjem, Kontroly, Dobropisy/změny cen, Oprávnění, Uzávěrkové operace 


v Záložce Přehled dokladů vidíme [A7] možnosti nastavení, neboli filtry. v části [A9] se pak již zobrazují veškeré doklady, které splňují daný filtr. Pomocí vyhledávacího pole [A8] poté můžeme vyhledávat mezi doklady na základě jejich čísla/textu. 


Na obrázku výše můžeme vidět případ, kdy máme v přehledu dokladů vidět doklad.  Jedná se o výdejku, která nebyla schválena, což je pro nás znamení, že ji musíme buď při převzetí nechat podepsat nebo musí zadat přebírající osoba PIN kód skupiny. 


--Doklad můžeme pomocí rozbalovátka ( zmíněné tlačítko [+] u každého dokladu ) rozevřít a zobrazit veškeré položky. na dokladu.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

3) záložka Výdej

Pomocí tlačítka Nová Výdejka [B1] nebo [B2] vytvoříme novou výdejku a následně vyplňujeme všechny potřebné informace.

u Výdeje jsou pro nás klíčové - Úkol [B7], na který vydáváme 

                                                - Vydáno komu [B9], tedy zaměstnanec, který je přebírajícím


                             --Poté co výdejce přiřadíme úkol, vidíme v části [B8] číslo dané výdejky, na které se nacházíme.


[B5] a [B6] jsou pro nás důležité pro lepší budoucí orientaci, do poznámky vpisujeme libovolné informace do zakázky poté doplňující informace sk dokladu, např. detailnější určení.


V části [B10] nastavujeme PIN, resp. necháváme zaměstnance, aby pin zadal, pro dané potřeby je umožněn zadání pinu         

  1.  přes telefon (v seznamu výdejek nalezneme hledanou pomocí čísla výdejky a následně     můžeme potvrdit pomocí PIN kódu)               
  2.  zaměstnanci umožněn přístup ke klávesnici 
  3.  je na výdejním místě nainstalovaná numerická klávesnice pro dané potřeby  

               

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Přidávání položek na výdejku 


Položky přidáváme pomocí vyhledávání mezi skladovými kartami [B11], zvolíme kartu (název produktu/položky), což lze kliknutím na výběrové pole a následně vpisováním kódu se výběr filtruje a umožňuje nám snazší orientaci a vyhledání požadované karty. 

Následně volíme Počet [B12], kdy počet je vždy v měrné jednotce, která je předem stanovena na kartě.

Následně volíme Vydat/Přidat na Výdejku pro vydání na výdejku. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Editace položek na výdejce


Pro operace s položkami je třeba zvolit daný řádek na výdejce, tedy provést výběr v listu položek [B17].

Pro odebrání položky z výdejky volíme Odebrat [B14] a položku tím odebereme. 


Pro editaci volíme Servis [B16].

Oddělení


Vytvořit návratku 

využijeme pokud zjistíme, že zboží nechceme, popřípadě přijde zaměstnanec a chce zboží vrátit nebo je zboží jakýmkoliv způsobem poničeno/znehodnoceno, kdy při zvoleném počtu kusů ihned po stvrzení tlačítkem vytváříme návratku. 


Změna úkolu

Pro návratku a zapsání k jinému úkolu je ve 3.části určen převodník na jiný úkol, kdy dojde k vytvoření návratky a provede se zautomatizované vytvoření výdejky na nový úkol.



Pro přidání položky jako DKP/DDHM volíme Majetek [B15].

Zde je třeba zadat uživatele, na kterého bude daná položka napsána, inventární číslo vygenerujeme pomocí kliknutí na pravou část vpisovacího pole Inventární číslo.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Závěr práce s výdejkou, resp. uzavření/kompletace


V této části máme na výběr 2 možnosti, kdy zaměstnanec     

  1. stvrzuje vytištěnou výdejku svým podpisem
  2. stvrzuje výdejku v elektronické podobě pomocí PIN kódu


Pokud se výdejka stvrzuje   

  1. podpisem, posíláme ji k tisku pomocí [B3] a necháváme ji poté podepsat.
  2. PIN kódem, zadává uživatel pomocí některé z variant PIN skupiny, se kterým se dostaví.


              -- Výdejka se vytiskne a v části, ve které běžně stvrzuje zaměstnanec převzetí podpisem se                                                     objeví informace, že došlo ke schválení pomocí PIN kódu skupiny


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

4) záložka Příjem 

Vyžadována znalost práce s Objednávkami.                                                     --odkaz na článek Zásobování - Objednávky


K vytvoření příjmu je zprvu potřeba nahlédnout do objednávek a dohledat si zdali je již zboží, od kterého máme fakturu zaznamenáno v systému objednávek.


Pokud dané zboží v objednávkách nacházíme, tak pokračujeme nazpět do modulu Skladová evidence - záložka příjem.

Vyplníme Objednávku [C6]. Po vyplnění čísla objednávky potvrdíme pomocí klávesy Enter. Následně dojde k načtení objednávky a systém nám vyplní pole dodavatel [C5], ID Příjemky [C4], list položek, které dorazily [C11]


Následuje přijímání jednotlivých položek a případně dochází ke korekci názvu, která se dělá kvůli větší srozumitelnosti a kvůli výstižnému tisku na polepové štítky, v poli [C12]. Kontrolujeme zdali odpovídá komoditou, dále potem zadáváme přesný počet [C15] , jednotka [C16] je již vyplněna, ale pokud dojde k jejímu nevyplnění, tak je třeba ji zadat ručně.

Pokud je vše správně, tak pokračujeme a Přijímáme pomocí Přijmout {........} [C18], pokud nalezneme v této fázi chybu, máme ještě možnost odebrat danou položku a případně ji upravit.


Při obdržení zboží objednaného zaměstnancem je zvykem zasílat pomocí emailu notifikaci. Email zadáme do [C10] a následně potvrzujeme a zasíláme přes Odeslat výzvu k vyzvednutí [C9]


Pokud je vše v pořádku, vidíme doklad v záložce přehled dokladů => a můžeme zboží vydat.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

5) záložka Kontroly


    Všechny tyto typy kontrol jsou ve formě výčtů, ve kterých lze vyhledávat 


    a) Kontroly příjmů/dobropisů


b) Kontroly výdejek a majetku


c) Kontroly faktur na příjem

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

6) záložka Dobropisy/změny cen



[D1] ve vrchní části vidíme název položky, u které si přejeme provést změnu. (Dobropis/Vrubopis)

Postup pro vytváření

  1.   Vyplnit číslo objednávky, se kterou pracujeme. (Tu, kterou upravujeme)
  2.   Následně již tvoříme potřebné operace v [D6] si zvolíme konkrétní položku, upravíme a následně pokračujeme s tlačítky [D3] a [D4].


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


8) záložka Uzávěrkové operace


 


Nastavíme rok pro který chceme uzavřít karty a následně stvrzujeme tlačítkem Uzavřít karty



NOVINKY

Když přijmu zboží, tak se mi vytvoří výskyt na kartě toho daného zboží. (tje. nikdy se nevytváří nová karta zboží). Příjem mi vytvořil podkartku. Na každé kartě jsou vidět výskyty a odkdyd do kdy (Kdy jsem přijal, číšlo objednávky na kterou bylo přijato, dále vidět operace, vydávání až do nuly) Finanční stav na kartě zboží mi ukazuje kolik mi zbývá hodnoty peněz ve zboží, občas tyto finanční stavy vznikají jako propočty ze zaokrouhlení ==> to se řeší automaticky na konci roku, kdy se tyto halíře celkově "zaúčtují" na náklady ústavu. 

Princip čerpání je, že se vydávají karty ze skladu. Princip FIFO (First IN First OUT) => vydávají se od těch nejstarších výskytů po nejnovější. Karty zboží zakládá skladník (může vytvořit pouze kartu na zboží, které je v objednávce).


Proces příjmu:

Bud mohu prijmout pod názvem co tam je nebo pod názvem, který chci mít ve skladu. Pokud na položku z objednávky dvakrát kliknu, tak se mi přenese název položky do kolonky přijmout pod názvem a řekne mi to jestli existuje daná karta (nastavení v kolonce přijmout pod názvem) Problematika šanonů, (bud každá karta zboží k barvě nebo celkově bez ohledu na barvu všechny šanony(různobarevné) do jedné, kdy pak by se v druhém případě vydávaly šanony bez ohledu na jejich barvu dle FIFO). 

Dále máme možnost nastavit si poždaovanou jednotku a množství, kdy hledíme na budoucí zpracování. ==> Když přijmu 5l kanystry a zaměstnanec si přijde pro 1l tak bud vydávám 1l v případě, že jsem jej přijal v litrech, pokud jsem přijal 1balení/ks 5l kanystru pak musím vydat 0.2balení.

Zásobovačí říkají ceny ke zboží z faktur a skladníci ovlivňují počty. Skladníkovi je tedy jedno, za kolik dané zboží je, za cenu zodpovída zásobovač


Příjem- pomocí zjistit k vytištění ==> udělá mi to, že projede všechny neoceněné karty a objeví, jestli jsou u nic faktury


Výdej - Vydáno komu (ikonka vedle popisky napravo vidím, jestli má tento člověk povolení objednávat)

            - Zakázka se píše u např. vývojových dílen => čísla od 1 do 999, poté mají další grant, na kterém přijímají další zakázky. Číslo zakázky, na kterou výdejku zapsat zná vědec z vývojových dílen, který přijde žádat.


Typy příjemek: Příjemka, Příjem-výdej(průtokáč, kdy zaměstnanec si pro zboží přijde v brzké době a odebere si vše), Majetek(typ příjem-výdej, kdy se jedná o zboží, které se zapisuje do majetku a přidává se mu inventární číslo)


Typy dokladů: Výdejka, Příjemka, Dobropis, Vrubopis, Návratka

Druhy výdejek: 1. Výdejka do spotřeby [Regálovka/Běžný doklad (z regálu)], 2. Výdejka do Spotřeby (z průtokáče), 3. Převodka (když máme na výdejce majetek)